Voita krapula juhannuksena 2013

Juhannus 2013 krapula

 

Hyvää juhannusta arvon lukija. Juhannus on yksi suomalaisten perinteiden suurimmista krapula-aamujen tuottajista. Näin muutamaa päivää ennen juhannus yhä useampi alkaa miettimään, onneksi jo ennakoon, kuinka krapula voidaan välttää. Juhlimista on luvassa useilla ja useimmat juhlat ovat kosteita. Tällä sivustolla käsitellään huomattavaa määrää erilaisia krapulan tappajia. Nyt täytyy kuitenkin huomioida aikataulu. Mitä voimme tehdä näiden parin päivän sisällä, että voimme varmistaa krapulan poissa pysymisen.

Tietysti jokainen sivusto ja sankari voi suositella yhtä neuvoja, joka on 100 prosenttisen varma. Älä juo alkoholia. Mutta mitä jos haluat juoda alkoholia. Miten vältät krapulan silloin?

Olemme puhuneet kevään aikana useista erilaisia uusista keinoista krapulaa vastaan taistellessa. Yksi niistä on…

Ilokaasu

Emme tietenkään suosittele käyttämään ilokaasua viihdekäyttöön, vaikka alkoholin sillä korvaaminen poistaisikin riskin krapulasta. Ilokaasun luultavasti ehdit vielä tällä aikataululla hankkimaankin, ehkä jopa netin kautta tilaamalla. Krapulan ikävät tuntemuksetkin se poistaa hyvin tehokkaasti, mutta valitettavasti ilo on lyhytkestoinen, sillä vaikutus lakkaa samalla kun ilokaasun piristävä vaikutus häviää. Lisää tietoa ilokaasusta löydät alla olevasta linkistä.

Lue lisää ilokaasusta ja krapulasta täältä.

Seuraava vinkki on ennaltaehkäisevä. Ilokaasua kun voi jälkikäteen.

Mucomyst

Mucomystiä saa apteekista ilman reseptiä poretabletteina. Sen vaikuttava aine on asetyylikysteiini. Asetyylikysteiini nostaa maksassa asetaldehydiä pilkkovan entsyymin määrää. Tästä voidaan vetää johtopäätös, että Mucomystiä tai suoraan asetyylikysteiiniä tulee ottaa hyvissä ajoin ennakkoon, jotta se ehtii kohottaa ja parantaa maksan kykyä tuhota alkoholia.

Lue lisää kuinka voit ehkäistä krapulaa Mucomystin avulla

Suosittuja vinkkejä krapulan parantamiseksi

Sivuston suosituimmat vinkit krapulan hoitamiseksi ovat edelleen acetium ja chlorella. Molempiin ehdit tutustua ja molemmat pystyt hankkimaan tällä aikataululla.

Acetium perustuu ajatukselle, että asetaldehydi aiheuttaa elimistössä merkittävissä määrin krapulan. Acetiumin sisältämä L-kysteiini taas tekee asetaldehydistä vaarattoman. Sillä tavalla se siis ehkäisee tai parantaa krapulan oireet. Acetiumin testaaminen on vielä melko helppoa, sillä sitä on saatavilla helposti. Voi lukea aiheesta lisää alla olevasta linkistä.

Lisää tietoa acetiumin käyttämisestä löydät täältä

Toinen suosittu vinkki on chlorella. Tämä oudolta kuulostava aine on levä. Sitä on tutkittu paljon Aasiassa ja erityisesti Japanissa, missä eräs tohtori väittää (tutkimuksen pohjalta) sen ehkäisevän krapulaa 96 prosentin varmuudella. Tätä tuotetta on saatavilla useista luontaistuote – ja ekokaupoista, joten sen kokeileminen näin juhannuksen alla voi vielä onnistua.

Lisää tietoa kuinka Chlorella 96 % varmuudella poistaa krapulan

Miten toimia, jos krapula on päällä eikä ole valmistautunut mitenkään

Sanoisimme, että varsin ikävä tilanne. Krapulaa ei sormia napsauttamalla saa pois. Tässä kuitenkin parhaat vinkit, joilla voit lievittää oireita. Oletetaan, että olet juuri herännyt pitkän ja kostean illan jälkeen ja podet erittäin epämiellyttäviä tuntemuksia parhaillaan.

Tässä vaiheessa voidaan ensin heittää kuitenkin epätavallinen vinkki. Jos olosi on nyt huono, mutta aiot jatkaa ryyppämistä illalla niin paras (mutta ei ehkä fiksuin) tapa on aloittaa juominen eli tasoittavien ottaminen nyt. Sillä tavalla siirrät krapulan saapumista eteenpäin. Se on kuitenkin väistämättä edessä.

Tässä vinkkejä, jos haluat kohdata krapulasi, mutta helpottaa sitä.

9 vinkkiä krapulan lievittämiseksi juhannuksen jälkeen

1. Juo paljon vettä. Kehosi on todennäköisesti todella pahassa nestehukassa tällä hetkellä vaikka siltä ei tuntuisikaan. Jos et ole muistanut juoda illalla vettä niin asia on hyvin varma. Juo rauhassa, mutta tarkoituksella useampi lasillinen vettä. Se nesteyttää kehoasia ja tehostaa veressä olevan alkoholin poistumista.

2. Nosta verensokeria. Mikä ilta on mennyt vain alkoholin kanssa läträtessä niin silloin on todennäköistä, että syöminen on jäänyt. Se johtaa automaattisesti verensokeritasojen laskemiseen. Se taas voi johtaa erilaisiin oireisiin, kuten vapinaan, päänsärkyyn ja huonoon oloon. Asia on helppoa korjata nauttimmalla nopeasti verensokeria nostavia asioita, kuten hunajaa vaalean leivän päällä. Höttöhiilareita, mutta ainakin sokeritasot nousevat.

3. Nappaa särkylääke. Jos podet huonoa oloa tai päänsärkyä niin nappaa särkylääke. Sen voi myös pureskella palasiksi ja hieroa kielellä suun limakalvoja vasten, jotta sen vaikutus nopeutuisi. Se ei toimi välittömästi, mutta helpottaa osan oireiden kanssa melko nopeasti.

4. Juo kahvia. Kofeiinilla on todettu olevan muutamia hyötyjä krapulaa vastaan. Kuppi tai kaksi voi tosiaankin helpottaa. Kahvi on kuitenkin diureetti, joten muustakin nesteytyksestä tulee huolehtia. Pidä siis vesi mielessä nytkin.

5. Hikoile kevyesti. Hikoileminen poistaa elimistöstä kuonaa. Kevyt hikoilu voi siis auttaa krapulan poistamisessa. Ulkona kävely, kevyt lenkkeily, pyöräily tai vaikka järvessä uiminen ovat hyviä tapoja. Monille tulee tietysti sauna mieleen ja miksi ei. Ota kuitenkin rauhassa ja muista juoda vettä entistä enemmän.

6. Haukkaa raitista happea. Useimmat ihmiset nukkuvat suljetussa makuuhuoneessa, jossa ilma ei pääse kunnolla vaihtumaan. Suurin osa hapesta häviää yön aikana ja tilalle jää kaikkea muuta kuin raikasta ilmaa. Jo pelkästään tämä voi johtaa huonoon oloon, väsymykseen ja päänsärkyyn. Korjaa tilanne ja painu ulos tai ainakin avaa ikkunoita niin, että saat raikasta happea sisälle. Tämä koskee myös kaupungissa asuvia, sillä kadultakin tuleva ilma on hyvin todennköisesti raikkaampaa kuin sisällä seisova.

7. Peseydy. Jos painuit nukkumaan illalla ilman suihkussa käyntiä niin nyt on hyvä aika painua sinne. Ihosi erittää läpi kuonaa, hikeä ja muuta roskaa mitä kehoosi olet pistänyt. Suihkussa voit pestä ne pois ja virkistää oloasi huomattavasti.

8. Painu pehkuihin. Kehosi käy juuri nyt ylikierroksilla. Luultavasti olet nukkunut vähemmän kuin normaalisti tai ehkä olet tuntimääräisesti jopa nukkunut enemmän kuin normaalisti, mutta joka tapauksessa krapulaisena tai alkoholin vaikutuksen alla unen laatu on normaalisti todella heikko. Elimistö yrittää paikata alkoholin tekemää vahinkoa ja se aiheuttaa rasitusta. Ylimääräinen lepo on silloin hyvästä. Tee yllä olevat vinkit ja painu takaisin pehkuihin pariksi tunniksi.

9. Nappaa B-vitamiinia. B-vitamiini auttaa vahvistamaan maksaa. Parasta olisi napata sitä ennakkoon, mutta myös jälkikäteen otettuna se voi pienentää krapulan oireita. Hyvä B6-vitamiini olisi erinomainen, mutta myös tehokkaat B-vitamiiniyhdistelmät toimivat.

Onnea krapulattoman juhannuksen kanssa,

Krapulanhoito.fi

Leave A Response

* Denotes Required Field