Kuinka Hoidat Krapulaa Luonnon Keinoin

Tämä artikkeli käsittelee krapulan parantamista luonnollisin keinoin ravitsemuksella ja lisäravinteilla. Olemme jo käsitelleet tällä sivustolla yhtä luonnonmukaista keinoa, jonka teho on jopa 96 % krapulan ehkäisyssä. Se on Chlorella, voit lukea siitä lisää täältä ja täältä.

“By removing toxic substances from the body, chlorella has been shown to protect the liver from toxic injury as well as from alcohol absorption. As a matter of fact, the enhancement by chlorella of the liver detoxification was shown from the study of Dr. Fukui of Shapporo Medical University- to promote the removal of alcohol by the liver and to prevent alcohol hangover up to 96% when 4-5 grams of chlorella are taken before drinking! A decreased urge for drinking has been also subsequently reported by previous alcoholics.”

Käsittelemme tässä artikkelissa kuitenkin muita ravintoaineita, joilla voidaan myös vaikuttaa krapulan parantamiseen ja ehkäisyyn.

1. Aikaisempien artikkelien pohjalta tiedämme, että alkoholi kuljettaa mukanaan solutasolle alkoholin mukana tulevat epäpuhtaudet. Niitä ovat erilaiset raskasmetallit, torjunta-aineet ja lisäineet. Ne ovat yksi syy krapulan oireisiin.

2. Maksa polttaa alkoholia, joten se ja muu keho joutuu käymään ylikierroksilla tuon prosessin ajan.

3. Alkoholi kuluttaa kehon mineraalivarastoja ja saattaa aiheuttaa nestevajauksen.

On tärkeää tiedostaa krapulan eri vaiheet, jotta jokaista vastaan voi puolustautua. Paras keino on tietysti jättää juomatta, mutta sehän ei ole hauskaa. Toinen suositeltava keino on juoda mahdollisimman puhtaita alkoholijuomia, jolloin suojautuminen eri epäpuhtauksilta ei ole niin tärkeää. Tässä kuitenkin käydään läpi, miten voit suojautua luonnonmukaisin keinoin eri alkoholin aiheuttamia oireita vastaan.

Maksan vahvistaminen ja puhdistaminen

B-ryhmän vitamiinit ovat erityisen tärkeitä maksan suojan kannalta. Vitamiiniryppäästä voidaan poimia tärkeimmiksi B12 – ja B9 vitamiinit. Myös C-vitamiini on tärkeä, sillä se edistää B9-vitamiinin toimintaa.

B-vitamiineja löytyy kokonaisvalmisteina. Tämä valmiste sisältää myös B-vitamiineja tukevaa C-vitamiinia: B-Complex With C.

B-vitamiineja on mahdollista saada myös ruoka-aineista, kuten meloneista, mehiläisen siitepölystä tai spirulinasta.

Maksan toiminnan tehostamiseen, suojelemiseen ja puhdistamiseen löytyy erilaisia yrttejä, kasveja, hedelmiä ja marjoja. Näitä ovat artisokka, punajuuri, voikukka, kurkuma, schizandra-marja ja maarianohdake.

Tähän tarkoitukseen on käytettävissä myös valmiita luonnonmukaisia yhdistelmiä, kuten tämä.

Nesteytys

Nesteytystä on käsitelty jo aikaisemmissakin artikkeleissa. Se on yksi tunnetuimpia keinoja helpottaa aamuista huonoa oloa. Kraanaveden lisäksi on myös muitakin nesteytyskeinoja.

Hyviä luonnollisia ja tehokkaita vaihtoehtoja ovat kookosvesi, tuorepuristetut mehut ja lähdevesi.

Pahoinvoinnin esto

Alkoholi ja sitä seuraava krapula aiheuttavat usein pahoinvointia. Pahoinvointiin löytyy luonnosta pitkiä perinteitä omaavia rohtoja. Yksinkertainen, helposti löydettävä ja käytettä rohto on inkivääri.

Tuoretta inkivääriä on suositeltu niin meripahoinvointiin kuin raskauden aikaisiin pahoinvointeihin. Esimerkiksi Tohtori.fi sivustolla suositellaan inkivääriä pahoinvointiin.

”jauhettu inkivääri (940-2000 mg) estää matkapahoinvointia yhtä hyvin kuin 100 mg dimenhydramiinia kun se otetaan n. 25 minuuttia ennen matkaa”

Tohtori.fi artikkeli inkivääristä.

Mineraali – ja suolatasapaino

Alkoholi tekee hallaa kehon mineraali -ja suolatasapainolle. Alkoholi kuluttaa kehon mineraalivarastoja ja kehosta poistuu tavallista enemmän suoloja, kun virtsan eritys kiihtyy.

Laadukkaiden suolojen nauttiminen on myös hyväksi nesteytyksen kannalta. Niiden avulla keho saadaan nesteytettyä tehokkaammin.

Hyvä suolovaihtoehtoja ovat laadukkaat ja puhdistamattomat merisuolat, vuorisuolat ja kristallisuolat. Suoloja saa myös mineraalirikkaista merilevistä, kuten dulsesta tai kelpistä.

Dulse

Kelp

Yhteenveto

Mitä teen kun ennen kuin nautin seuraavan kerran alkoholia?

1. Suojaa ja vahvista maksasi nauttimalla reilusti B-vitamiinia ennen alkoholin nauttimista ja ennen nukkumaan menoa.
2. Huolehdi nesteytyksestäsi tehokkaasti esimerkiksi kookosvedellä.
3. Syö tai mehusta  tuoretta inkivääriä pahoinvoinnin estoon.
4. Nauti nesteen kera hyviä suoloja, kuten puhdistamatonta merisuolaa. Napostele mineraalirikkaita snackseja, kuten Dulsea ilta – tai aamupalaksi.

Leave A Response

* Denotes Required Field