12 askeleen ohjelma krapulattomaan känniin

Kuten elämässä yleensä, ennaltaehkäisy on fiksumpaa ja tehokkaampaa. Myös krapulan hoitamisessa ja lievittämisessä tämä lainalaisuus on totta. Krapulalta voi yrittää taittaa selkää aamulla, mutta se on helvetin vaikeaa. Muutamilla oikeilla peliliikkeillä ja oikealla varustuksella olet kuitenkin valmis taisteluun. Emme voi taata, että voitatko taistelun, mutta ainakin sinulla on mahdollisuuksia.

Siitä syystä päätimme kerätä internetin kattavimman ohjeistuksen siihen että miten se krapulapiru oikein selätetään käytännössä.

Valmistelut

Chlorellan hankkiminen

Syöksy lähimpään luontaistuotekauppaan ja hanki itsellesi chlorellaa. Sitä saa pillereinä tai jauheena. Pillerit ovat helpompi nauttia, joten suosittelemme ensisijaisesti niitä. Jos et halua astua mihinkään hippimestaan, voit myös tilata itsellesi chlorellaa vaikka superfoodtukusta netin kautta:

Tai Iherbistä Sun Chlorella 120 tablettia

Acetiumin hankkiminen

Krapulan suurena osatekijänä pidetään asetaldehydiä ja sen poistamiseen käy varsin luonnonmukainen tuote nimeltä Acetium. Voit lukea sivuiltamme acetiumista enemmän, jos yksityiskohdat kiinnostavat. Acetiumia saa jokaisesta apteekista ja nettiapteekeista. Käy nappamassa itsellesi paketti. Sen hinta on alle 30 euroa ja paketti sisältää 60 kapselia. 60 kapselia pitäisi riittää 30 känniin, joten hinta ei ole korkea.

B-vitamiiniyhdistelmän hankkiminen

Alkoholi vetää maksan koville ja sen vahvistaminen on erittäin tärkeää, jos haluaa nauttia alkoholia. Hyvä B-vitamiiniyhdistelmä on silloin tärkeä. Yhdistelmiä saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Voit tilata itsellesi b-vitamiinia vaikka iherbistä.

Carlson Labs, B-Vitamiiniyhdistelmä: Alkoholi vetää maksan koville ja sen vahvistaminen on erittäin tärkeää, jos haluaa nauttia alkoholia. Hyvä B-vitamiiniyhdistelmä on silloin tärkeä. Carlson Labsin B-vitamiiniyhdistelmä sisältää myös C-vitamiinia ja on löytämistämme valmisteista paras.

Illan aikana

Japanilaisen Dr. Fukuin Sapporon lääketieteellisestä yliopistosta tekemän tutkimuksen mukaan Chlorella poistaa 96 % krapulan oireista. Chlorellaa tulee syödä 4-5 grammaa ennen alkoholin nauttimista. Eli ennen kuin aloitat juomaan, kisko chlorellaa naamasi vaikka sitten veden kanssa.

Ensimmäinen askel: Ota 5 grammaa chlorellaa

B-vitamiinilla vahvista koville joutuvaa maksaasi. Nappaa suositellun päiväannoksen verran vitamiinia ennen juomista, vaikka chlorella-vesiyhdistelmän kanssa.

Toinen askel: Ota runsas annos b-vitamiinia

Alkoholi vetää maksan koville ja kannattaa antaa maksalle välineet alkoholin käsittelyyn. Ei muutakun b-vitamiinia naamaan.

Kolmas askel: Vedä naamasi kaksi kapselia acetiumia juomisen ohessa

Illan aikana kannattaa popsia acetiumia ainakin kaksi kapselia, toinen juomisen alussa ja vauhdin kiihtyessä sitten se toinen. Acetiumin omilla sivuilla suositellaan seuraavaa “Jos nautitaan myös alkoholia tai muita runsaasti asetaldehydiä sisältäviä tuotteita, suositellaan 2 kapselin ottamista.”

Neljäs askel: Pidä huoli nestetasapainosta ja juo lasi vettä juomien välissä, edes pieni lasillinen.

Juo vettä lasillinen jokaisen juoman välissä ja nesteytä itseäsi. Tämä toki aiheuttaa älytöntä kusella ramppaamista, mutta se kuuluu asiaan.

Ennen nukkumaanmenoa

Runsaasti vettä ja jos mahahaava ei pelota, niin ibuprofeiinia aamuisen pääsäryn ehkäisemiseksi. Aamulla sillä ei ole enää vaikutusta ja se tulisi ottaa ennen nukkumaanmenoa. Tässä lisätietoa ibuprofeiinista http://krapulanhoito.fi/paansarky/

Viides askel: Kokemus sanoo, että kannattaisi vetää joku rasvamättö ja syödä ennen tajuttomuutta, mutta tästä ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Verensokerien nostaminen pienellä napostelulla on kuitenkin hyvä asia, jos syöminen on jäänyt vähäiseksi illan aikana.

Kuudes askel: Juo runsaasti vettä ennen nukkumaanmenoa. Mikään ei anna pääkivulle suurempaa potkua kuin nestehukka. Älä tee sitä itsellesi vaan kisko ainakin litra vettä naamaan.

Varoitus! Emme  suosittele tätä, koska se lisää vatsahaavan riskiä ja muuta ikävää, mutta todistetusti ibuprofeiini otettuna illalla voi lievittää aamudarraa todella tehokkaasti. Voit perehtyä itse aiheeseen tarkemmin tästä artikkelista. Kaikki tolfenaamihapon kanssa tehdyt kokeilut omalla vastuulla. Pyrimme suosittelemaan vain sellaisia vaihtoehtoja, joista ei ole sinulle haittaa pitkässä juoksussa. Vaikka toki juominen itsessään on elimistön myrkyttämistä.

Aamulla

Seitsemäs askel: Nuku tavallista enemmän

Anna kehosi levätä tavallista pidempään, sillä normaalisti alkoholi sekoittaa kehon ja pääkopan sen verran tehokkaasti, että unen laatu ei ole paras.

Kahdeksas askel: Jatka nesteyttämistä heti herättyäsi

Krapula aiheuttaa nestehukkaa kahdella tavalla. Se edistää virtsaamista sekä usein alkoholia juodessa veden juominen jää liian vähäiseksi. Sen takia on tärkeää tankata nestettä tavallista enemmän. Monet krapulan oireet johtuvat vain siitä, että keho huutaa nestettä itseensä.

Yhdeksäs: askel: Nosta verensokeria syömällä kevyesti

Alkoholi laskee myös verensokeria. Se tapahtuu luonnollisesti pitkän yön aikana, mutta myös liika juominen vaikuttaa siihen. Usein jo pelkästään sen takia, että unohdamme humalassa syödä tarpeeksi. Osa krapulan oireista johtuu siitä, että aivot eivät saa kaivattua ravintoa. Jos on heikko olo heti aamusta niin nappaa suuhun jotain hiilihydraattipitoista, kuten tuoremehua, hunajaa tai vaikka rusinoita. Jotain helppoa ja kevyttä, mikä maistuu.

Kymmenes askel: Tankkaa mineraalivarastoja

Syö myös ravinteikkaita suoloja tai muita mineraalipitoisia ruokia. Hyvä puhdistamaton meri – tai vuorisuola on loistava vaihtoehto. Sekoita vesilasiin suolaa ja sokeria ja juo lasillinen.

Yhdestoista askel: Ulkoile kevyesti

Ruokailun jälkeen on hyvä käydä haukkaamassa happea, joka tuo piristystä päivään. Kannattaa myös ulkoilla hieman kävelemistä reippaammin, että kevyt hiki nousee pintaan. Hikoileminen auttaa kehoa poistamaan kaiken ylimääräisen ihon kautta. Älä kuitenkaan rasita itseäsi liikaa. Jos darra on kaikesta huolimatta päällä, kovaa fyysistä rasitusta tulee välttää viimeiseen asti.

Kahdestoista askel: Lepää lisää tarvittaessa

Anna kehollesi aikaa palautua. Vaikka olosi olisi tässä vaiheesa hyvä, niin sitä ei kannata viedä ylikierroksille.

Mitä teet, jos krapula on jo päällä?

Jos asiat on tehty oikein edellisenä iltana, niin ei aamulla pitäisi olla ongelmaa. Ennaltaehkäisy on kuitenkin 80 %. Jos darra on päällä, olet jo myöhässä.  Voit toki etsiä itsellesi apua seuraavista artikkeleista, mutta kannattaa panostaa ennaltaehkäisyyn mieluummin.

Kofeiini ja särkylääkkeet

Krapulan taittaminen luonnollisin keinoin

12 askelta onnistuneeseen krapulan ennaltaehkäisyyn

Ensimmäinen askel: Ota 5 grammaa chlorellaa
Toinen askel: Ota runsas annos b-vitamiinia
Kolmas askel: Vedä naamasi kaksi kapselia acetiumia juomisen ohessa
Neljäs askel: Pidä huoli nestetasapainosta ja juo lasi vettä juomien välissä, edes pieni lasillinen.
Viides askel: Syö rasvamättö ennen nukkumaanmenoa
Kuudes askel: Juo litra vettä ennen nukkumaanmenoa.
Seitsemäs askel: Nuku tavallista enemmän
Kahdeksas askel: Jatka nesteyttämistä heti herättyäsi
Yhdeksäs: askel: Nosta verensokeria syömällä kevyesti
Kymmenes askel: Juo suola + sokerivettä lasillinen
Yhdestoista askel: Ulkoile kevyesti
Kahdestoista askel: Lepää lisää tarvittaessa

Ei muutakuin onnea matkaan kaikille halukkaille, jotka ovat valmiita tekemään kaikkensa välttääkseen krapulan.

 

Leave A Response

* Denotes Required Field