Kaatuuko Krapula Kofeiinilla ja Ibuprofeiinilla?

Krapula on monille liiankin tuttu asia ja me tällä sivustolla olemme vannoneet taistelevamme sitä vastaan. Tässä kirjoituksessa käsitellään amerikkalaistutkimusta, joka antaa pari vinkkiä kuinka krapulan oireita hoidetaan.

Tutkimuksen teki Philadelphialainen Thomas Jefferson -yliopisto. Tutkimuksessa tehtiin kokeita laboratoriorotille. Rotille juotettiin alkoholia. Luonnollisesti juomisen jälkeen eläimet alkoivat potea krapulaa ja päänsärkyä.

Yliopiston tutkijat selvittivät, että krapulapäänsärky johtuu alkoholin palamistuotteesta asetaatista. Alkoholipitoiset juomat sisältävät etanolia, mikä muuttuu elimistön prosesseissa asetaatiksi.

Seuraava looginen vaihe tutkimuksissa oli ryhtyä selvittämään, miten päänsärkyä voidaan ehkäistä. Tutkimus paljastaa, että tehokkain menetelmä oli kofeiinin ja särkylääkkeiden, kuten ibuprofeeinin yhdistelmä.

kahvi

Tosin asia ei ole aivan niin yksinkertainen, sillä näiden nauttiminen pitää ajoittaa oikein. Valitettavasti vahvan humalan ottaneille tämä voi olla este. Kofeiini ja särkylääke tulisi ottaa kolme-neljä tuntia viimeisen alkoholijuoman jälkeen, jotta niillä olisi paras mahdollinen teho. Tämä tietysti vaatii, että henkilö on vielä hereillä noin pitkään juomisen jälkeen. Valitettavasti näitä ei voi ottaa ennakkoon, sillä kofeiinin vaikutus ehtii lakata ennen kuin etanoli ehtii muuttua asetaatiksi elimistössä.

Tutkimus on mielenkiintoinen, sillä vaikka krapulanhoidon – lukijat tietävätkin ibuprofeiinin merkityksen niin kahvin nauttiminen on uusi mullistus. Tai ainakin tieteellinen näkemys niiden yhteisvaikutuksesta.

Löydät tutkimuksen täältä:

>> Lue tutkimus täältä <<

Kahvin nauttiminen siis toimii, mutta haluamme muistuttaa samalla nauttimaan runsaasti vettä. Kahvin on todettu kuivattavan jonkin verran elimistöä, mikä lisäisi nestehukkaa, mitä alkoholikin aiheuttaa. Lisäksi kannattaa tehdä toimenpiteitä, joilla krapula voidaan ennaltaehkäistä.

Strategioita Krapulan Ennaltaehkäisyyn

Krapulan ennaltaehkäiseminen ja eliminointi on mitä tavoittelemme. Olemme löytäneet useita tapoja vaikuttaa siihen. Parasta on olla mahdollisimman systemaattinen sen kanssa.

>> Lue 7 vinkkiä krapulan parantamiseen <<

 

Lähde: http://jdc.jefferson.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1035&context=neurologyfp

Leave A Response

* Denotes Required Field